مهدویت -قسمت دوم

پاسخ: اگر شما طرفدار حکومت دینی هستید، بدانید که رأی مردم ملاک نیست. اگر همه به مساله ای رأی بدهند، دلیل مشروعیت آن نیست و اگر هم مردم به انقلاب رأی ندهند؛ از درستی و حقانیت انقلاب کم نمی شود. رأی، سبب مشروعیت نیست، سبب مقبولیت است. عدد نصاب (ده هزار تا، چهل هزار تا، چهل عدد) در مبارزه کافی است. از حق وباطل باید سخن گفت نه از عدد و عدّه و رأی.قطعاً بخشی از زمینه ها آماده شده. صدای شیعه در دنیا پیچیده در جاهایی که خبری از اسلام نبود، خبر شیعه منتشر شده و این از برکات جمهوری اسلامی است. ما مأمور به حرکت به سوی ظهور هستیم.

پاسخ: منظور از این که جهان آماده ظهور می‌شود، همه مردم نیست و گرنه در این صورت همه مردم مهدی خواه هستند و جنگی هم در کار نخواهد بود! بلکه منظور این است که اهل حق از مماشات با باطل خسته می‌شوند و می‌فهمند مذاکره فایده ندارد و باید قدم برداند و حرکت ایجابی کنند. می بینند راهی جز حضرت حجت (عج) وجود ندارد و از همه طرق قطع امید می‌کنند. زمینه سازی و دعا و طلب می کنند. منظور، آمادگی اهل حق و سپاه سیصد و سیزده نفره خاصه الخواص و صدهزار لشگر آماده است که اینها جان برکف هستند.

پاسخ: امام زمان(عج) محتاج کشتن نیست؛ اگر کسی ذره ای وجدان داشته باشد، ایمان می‌آورد. با امام زمان(عج) کسی نمی‌جنگد الّا معاند کافر. در روایت دیگری هست که حضرت ظهور می کند و طبق روال عادی جلو می‌رود ولی شیطان با دسیسه کاری می‌کند که اهل کفر به شک می‌افتند و با حضرت مقابله می‌کنند.

نظر خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *